چگونه بک لينک براي کلمه کليدي خود بسازيم؟


بک لينکها عامل مهم رتبه بندي هستند. گوگل نه تنها اين موضوع را به ما گفته است ، بلکه تقريباً در هر نمونه مطالعاتي رابطه مثبتي بين ترافيک ارگانيک دريافتي و تعداد بک لينک مشاهده شده است.  


نمودار پايين شامل مطالعه تقريباً يک ميليارد از صفحات وب است .  


ساخت بک لينک براي صفحه اول گوگل پيلاچي


بنابراين هرچه بک لينک هاي با کيفيت تري دريافت کنيد ، احتمال رتبه بندي در صفحه اول گوگل بيشتر مي شود. 


اما اينجا سوالي پيش مي آيد، چگونه بدانيم که نوشته ما به چند بک لينک نياز دارد؟


واقعيت اين است:


هيچ راهي براي فهميدن تعداد قطعي بک لينک وجود ندارد زيرا همه بک لينک ها ارزش يکسان ندارند. اما مي توانيم تخمين بزنيم.


به مثال بررسي رقيبان در جستجوي کلمه “صفحه اول گوگل” باز مي گرديم.ما با استفاده از ابزار moz براي گوگل کروم توانسته بوديم تعداد بک لينک هاي هر صفحه را يادداشت کنيم :


بررسي بک لينک رقيبان در پيلاچي

همانطور که در تصوير بالا مشاهده مي کنيم براي دستيابي به صفحه اول گوگل ما به تعداد 5 الي 31 بک لينک مناسب از سايت هاي ديگر احتياج داريم.


اما سوالي که پيش مي آيد اين است که آيا فقط ايجاد بک لينک به تنهايي براي تسخير صفحات برتر گوگل کافي است.به چه پارامترهاي ديگري براي صعود و حفظ جايگاه خود براي مدت طولاني نياز داريم.در زير به بررسي چند گام اساسي مي پردازيم :


گام اول : بک لينک هاي بيشتري بسازيد و لينک هاي داخلي اضافه کنيد.


بک لينک به افزايش “اعتبار” صفحه کمک مي کند و صفحات با اعتبار بالا(PA) تمايل به قرارگيري در رتبه بالاتري نسبت به صفحات با اعتبار پايين دارند.


اين يک واقعيتي است که در نحوه کار الگوريتم گوگل ايجاد شده است. وهمچنين تاييدي است برآنچه که ما مطالعه کرديم.هرچه اعتبار صفحه(PA) شما افزايش يابد ترافيک ارگانيک بيشتري دريافت مي کنيد.


همچنين يک راه ديگر براي تقويت اعتبار صفحه وجود دارد: اضافه کردن لينک هاي داخلي مرتبط


ساده ترين روش براي اين کار جستجوي گوگل براي سايت شما است : نام سايت شما  “[کلمه کليدي هدف]” 


مثلا ما اين کار را براي کلمه “فروشگاه اينترنتي ” انجام داديم :


صفحه اول گوگل براي ساخت لينک داخلي پيلاچي


با اين کار تمام صفحات موجود در سايت شما که به آن کلمه يا عبارت دقيق اشاره مي کنند،نمايش داده مي شود.و شما مي توانيد به راحتي بين اين صفحات لينک سازي داخلي ايجاد کنيد.


گام دوم :دليل اينکه در صفحه اول گوگل نيستيد را بررسي کنيد.


يک صفحه وب ممکن است به صدها دليل از ديگري پيشي بگيرد ، اما اجازه ندهيد اين امر شما را دلسرد کند.


تحقيقات زيادي در مورد “عوامل رتبه بندي صفحه” صورت گرفته است و پس از بررسي هاي زياد به سه مورد که ارتباط بسياري با رتبه گوگل و ترافيک دريافتي دارند ، دست يافته اند:



  • تعداد دامنه هاي که به سايت شما لينک داده اند(referring domain)

  • اعتبار صفحه (PA)

  • اعتبار دامنه (DA)


اکنون با هم اين موارد را بررسي مي کنيم :


الف) تعداد دامنه هاي که به سايت شما لينک داده اند(referring domain)



اين مورد را تقريبا در بالا بررسي کرديم. و نتيجه يک ميليارد صفحه وب را نشان داده و بين تعداد دامنه هاي لينک داده شده به يک صفحه و رتبه بندي هاي آن ارتباط مستقيمي پيدا کرديم.


بنابراين به طور کلي ، دريافت بک لينک از تعداد دامنه هاي بيشتر بايد به افزايش جايگاه شما در صفحات گوگل کمک کند. پس آنچه شما بايد انجام دهيد اينست که به نتايج جستجو و تعداد دامنه هاي بک لينک داده شده به صفحاتي که بالاتر از شما هستند نگاه کنيد.


اما سوال اصلي اينجاست :مواقعي پيش مي آيد که تعداد بک لينک هاي ما در يک موضوع خاص از سايت هاي رقيب بيشتر است.اما رتبه در گوگل پايين تر از آنهاست.دليل اين موضوع چيست ؟


اين موضوع نشان مي دهد که مقدار زياد بک لينک به دامنه در اينجا مشکل ما نيست بلکه عامل ديگري ما را در رتبه هاي پايين تر نگه مي دارد:


ب) اعتبار صفحه (PA)



الگوريتم رتبه بندي گوگل بر روي ساختاري به نام رتبه صفحه (PageRank) ساخته شده است ، که به طور موثر “اعتبار بک لينک” صفحات وب را مي سنجد.


گوگل همواره تأييد مي کند که PageRank نقش اساسي در الگوريتم رتبه بندي آنها دارد. اما متأسفانه ، گوگل نمايش عمومي رتبه صفحه را در سال 2016 متوقف کرد.


اکنون هيچ راهي براي مشاهده Pageank صفحات سايت ما وجود ندارد.خوشبختانه ، با استفاده از افزونه moz براي گوگل کروم مي توانيم از متريک هاي مشابه با PageRank گوگل برخوردار باشيم.


ابزار moz تقريباً مانند PageRank گوگل ، کميت و کيفيت بک لينک ها و همچنين لينک هاي داخلي صفحه را در نظر مي گيرد. اين مقياس از 0 تا 100 است.


در اينجا نحوه ارتباط اعتبار صفحه با ترافيک جستجوي ارگانيک آورده شده است:


اعتبار صفحه باعث افزايش ترافيک ارگانيک مي شود


پس به طور کلي ، صفحات با PA بيشتر تمايل به رتبه بالاتر و دريافت ترافيک بيشتري دارند.


بنابراين، شما نبايد فقط تعداد بک لينک ها به صفحات رتبه برتر ، بلکه اعتبار صفحات را نيز تجزيه و تحليل کنيد.


اما گاهي اتفاق مي افتد که با داشتن تعداد بک لينک و اعتبار صفحه بيشتر از رقيبان بازهم رتبه ما در گوگل پايين تر از آنها مي باشد.اين نظر ما را به يک فاکتور بسيار مهم جلب مي کند :


ج) اعتبار دامنه(DA)



گوگل به عنوان يک عامل رتبه بندي ، سيگنال هاي مختلفي در مورد “اعتبار دامنه” ارائه مي دهد.گرچه گوگل بعضي اوقات اعلام مي کند از اعتبار دامنه به عنوان يک فاکتور اصلي استفاده نمي کند و انکرتکست ها را معيار مناسب تري مي داند.


پس جواب درست چيست؟


من فکر مي کنم بيشتر متخصصين سئو موافق هستند که گوگل در نمايش نتيجه جستجوي بسياري از کلمات کليدي، از وب سايت هايي با اعتباردامنه (DA) بالا حمايت مي کند.


 


منبع :https://www.pilachii.com/google-first-page/


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

حمایت از کالای ایـــــــــــــرانی جراحی پلاستیک کارشناسی گرافیک و ارتباط تصویری Escape of the darkness سلامتی خوشمزه و تنوع در نوشیدن چای همراه با دمنوش های نیوشا mhdgam تـــــیم سایبری بـــــدر سامانه همکاری در فروش دیجی استور آموزشگاه آزاد سینمایی رها یه مردادى